• Úvod
  • Guestblogging
  • Reklama
  • Kontakt
Eshopar

Vytvárame eshop cez atomer.sk – informačné podstránky

27 januára, 2015 10:38 pm / Leave a Comment / admin

Pokračujeme s našim seriálom o tvorbe eshopu v systéme atomer.sk. Naposledy sme zavŕšili základnú prácu s produktami, dnes sa vrhneme na zvyšok obsahu, ktorý by v každom eshope mal byť – informačné statické podstránky.

Väčšina z toho je to také to „nutné zlo“. Asi sa nenájde niekto, kto by chcel dlhé hodiny riešiť obchodné podminky, reklamačný poriadok atď, rovnako ako sa nájde len minimum tých, ktorí by podobné veci chceli čítať. Bohužiaľ z hľadiska ako zákona, ale aj znižovania rizika pre samotného obchodníka je potrebné tieto veci vyriešiť ešte pred začiatkom predaja.

Na eshop platforme atomer.sk si informačné stránky pridáte jednoducho v sekcii „stránky“, kde si tiež zvolíte či chcete mať dané podstránky zanorené spolu v jednej sekcii (ak to beriete naozaj poctivo, môže ich byť celkom dosť a združenie do jednej sekcie v menu je celkom rozumný nápad), alebo vo viacerých, či dokonca samostatne.

atomerinfopages

Správa info stránok je jednoduchá, to čo je ďaleko náročnejšie je vedieť aké by ste v eshope mali mať a aké vyslovene musíte.

Sekcia s kontaktom / vašimi údajmi

Je skeciou, ktorú by ste rozhodne v eshope mať mali. Návštevníkovi prostredníctvom nej nie len že dáte možnosť s vami komunikovať, ale zároveň dávate aj najavo, že sa nejedná o nejaký pofidérny obchod kde sa v prípade problémov nevie nikde ozvať.

Z hľadiska zákona musíte mať v internetovom obchode uvedené vaše údaje – čiže názov firmy (alebo meno v prípade živnosti aj s dodatkom ak je), IČO + uviesť všetky ostatné údaje ktoré máte aj na faktúrach nebude na škodu. V eshope máte mať uvedený aj orgán dozoru, no či ho dávať sem, alebo skôr do obchodných podmienok či inde, je na vás.

Samozrejme v sekcii kontakt by mali byť okrem tejto povinnej jazdy aj kontaktné údaje – štandardom je minimálne email a telefón, ak máte aj nejaké iné komunikačné kanály je vhodné uviesť ich tiež.

Obchodné podmienky

Samé o sebe povinné nie sú, lebo váš vzťah zo zákazníkom sa riadi obchodným zákonníkom, zákonom o elektronickom obchode atď, no je pre vás výhodné ich v eshope mať. Viete si v nich totiž pridať niektoré veci pokiaľ nie sú v rozpore s tým čo určuje zákon – ten je vždy nadradený a pokiaľ by vaše podmienky boli v rozpore s ním, platí zákon a nie to čo máte v obchodných podmienkach, bez ohľadu na to že s tým zákazník súhlasil.

Obchodné podmienky sú tiež vhodným miestom, kde môžete združiť viaceré informačné povinnosti, ktoré voči zákazníkovi máte. Zákon totiž káže čo v eshope uvedené z hľadisak informaovani zákazníka mať musíte, no neurčuje väčšinou kde presne, takže šikovnejší si môžu vystačiť aj s jednou sekciou – obchodné podmienky.

Čo sa týka pre vás užitočných vecí kedy sa vám obchodné podmienky zídu – môžete si v nich napríklad ošetriť prípady „zlyhania či chyby softvéru a databázy“, kedy sa môže stať, že vám napr. automatický import produktov od dodávateľa nahádže do databázy zlé ceny (alebo nebodaj rovno nulové) a niekto to šikovne využije aby získal tovar zadarmo. Ak si to neošetríte v podmienkach, budete v prípadnom spore určite ťahať za kratší koniec (nedávno sa práve toto stalo na alza.sk na čom vidieť, že podobný prešľap sa nevyhýba ani tým najväčším).

Samotné spísanie obchodných podmienok je najlepšie riešiť s právnikom, ideálne takým, ktorý sa špecializuje práve na oblasť elektronického obchodu. Za niekoľko desiatok eur získate obchodné podmienky, ktoré sú jednak v súlade so zákonom a zároveň založené na skúsenostiach, ktoré vy pravdepodobne nemáte a ich nadobudnutie by vás mohlo vyjsť v budúcnosti značne drahšie.

Poučenie o práve na odstúpenie od zmluvy a reklamáciu

Medzi ďalšie vaše povinnosti patrí oboznámenie kupujúceho s jeho právom na odstúpenie od zmluvy v zákonom stanovenej lehote, ako aj o práve na reklamáciu tovaru. Či to uvediete v obchodných podmienkach, alebo v zvlášť sekcii je na vás. Zo zákona ale máte od roku 2014 aj povinnosť ku každej objednávke zákazníkovi dodať aj toto poučenie – postačuje aj emailom, podstatné je aby to bola v čase „trvalá“ kópia, dohladateľná spätne vo verzii v akej bola platná v momente objednania a nie len odkaz na podstránku, ktorá sa môže časom meniť a aktualizovať.

Reklamačný poriadok

Súvisí blízko s poučením o práve na odstúpenie od zmluvy a reklamáciu. V eshope je povinnou jazdou aj uvedenie reklamačného poriadku – teda postupu akým spôsobom má zákazník reklamovať vadný tovar. Táto podstránka je rovnako užitočná aj pre vás, keďže viete dať ľuďom jasný postup ako v prípade podobných nepríjemností postupovať, celé im to značne uľahčiť a ešte aj sebe ušetriť čas, ktorý by ste museli venovať vysvetľovaniu po telefóne či emailom.

Vzory pre odstúpenie od zmluvy a reklamácie

So spomínaným zaslaním kópie poučenia a ideálne aj obchodných podmienok, máte tiež povinnosť poskytnúť zákazníkovi po objednaní formuláre na odstúpenie od zmluvy a na reklamáciu. Najvhodnejšie je priložiť ich taktiež k email správe o objednaní, alebo potom v tlačenej forme do balíka + mať ich samozrejme aj na samotnom webe (ideálne aj ako PDF v tlačiteľnej forme).

Ochrana osobných údajov

Aby toho nebolo málo, ak spracovávate osobné údaje ľudí (čo každý eshop spracováva), musíte mať okrem zaregistrovaného informačného systému na úrade pre ochranu osobných udajov, aj prehlásenie na webe, ktoré návštevníkov na to že ich osobné údaje (a aj ako) spracovávate, jasne upozorní pri ich zadávaní. Na to je vhodný pri nákupnom procese jeden odkaz na patričnú sekciu kde už sa môžete rozpísať ako potrebujete.

Iné

Vybavením „povinnej jazdy“ samozrejme sekcia informačných podstránok končiť nemusí. Pokiaľ pre zákazníkov robíte nejaké akcie, vernostný program, ponúkate spoluprácu ako veľkoobchod, alebo viete dať návštevníkovi nejaké užitočné informácie, či návody ohľadom vášho sortimentu a produktov – hlavne pokiaľ sa jedná o „trvanlivejšiše“ alebo dôležité informácie, bola by škoda nevyužiť možnosť mať ich viac na očiach práve vo forme statických podstránok (druhým riešením je pridať ich ako blogový príspevok, či aktualitu, kde ale môžu byť tieto informácie veľmi rýchlo odsunuté do úzadia iným obsahom).

Čo všetko „navyše“ si do informačných skecií naplníte je len na vás, no nezabúdajte na to, že eshop je ako každý predaj hlavne o vzťahu so zákazníkom a čím lepší ho viete pomocou práce s informáciami vybudovať, tým viac sa bude dariť aj vám.



Ak sa ti článok páčil, podpor ho na vybrali.sme.sk →

Podobné:

  1. Vytvárame eshop cez atomer.sk – výber modulov
  2. Vytvárame eshop cez atomer.sk – optimalizácia pre vyhľadávače
  3. Vytvárame eshop cez atomer.sk – ako pracovať s produktmi?
  4. Eshop na mieru vs. opensource eshop
Posted in: Atomer, Eshop na prenájom, Návody, Softvérové riešenia, Technická výbava

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Post Navigation

← Previous Post
Next Post →

Kategórie

  • Affiliate (1)
  • Ako na zákazníkov (9)
  • Atomer (4)
  • Chyby eshopov (6)
  • Eshop a offline svet (6)
  • Eshop na prenájom (4)
  • Marketing (1)
  • Návody (7)
  • Podnikanie (14)
  • Použiteľnosť (7)
  • PPC (2)
  • Príklady z praxe (13)
  • SEO (2)
  • Softvérové riešenia (11)
  • Technická výbava (9)
  • Zákony (1)

Kde hľadať webhosting, alebo VPS?

Dlho sme hľadali kvalitný webhosting pre mnoho našich projektov (okrem iného aj samotný eshopar.sk). A našli sme.

Hostujeme vo WEDOS.CZ, ktorý radi odporúčame aj všetkým ostatným. Za veľmi priateľné ceny dostanete top služby, snáď najlepšiu stabilitu v rámci CZ/SK trhu a non-stop support 24/7.

Odber nových článkov

Vyplňte váš email a budete dostávať oznámenie o nových článkoch hneď po ich publikovaní.

Odporúčame

Knihy o marketingu a manažmente
Stoly, kreslá a zariadenie pre reštaurácie
Magazín o práci z domu
Kvalitné matrace pre poriadny oddych po celodennej práci.

Pridaj sa k nám

Follow @eshopar
© Copyright 2022 - Eshopar
Infinity Theme by DesignCoral / WordPress
Používaním týchto webových stránok súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby a presnejšie zacieliť obsah.Ok Viac info
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Vždy zapnuté
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
ULOŽIŤ A PRIJAŤ