V affiliate sieti Dognet.sk máme viaceré “eshopové” kampane. Viac-menej na dennej báze riešime nové integrácie a hľadáme pre našich publisherov efektívnych inzerentov. Pre koho sa ale affiliate kampaň hodí? Ísť cestou vlastného programu alebo sa pokúsiť integrovať do siete?
Kedy začať uvažovať o affiliate programe
Affiliate, alebo partnerský program, funguje na báze CPA – teda cost-per-action. Inzerent platí publisherovi (majiteľovi mediálneho priestoru) nie za kliky, ani za zobrazenia, ale za reálny merateľný biznis. Ak máte eshop, tak merateľné ciele máte – sú to predaje, ktoré sú pre vás primárne zaujímavé a na nich affiliate program postavíte.
Záleží aj na zameraní eshopu. Kým začnete stavať vlastný program a investovať doňho čas, urobte si prieskum. Skúste si nastaviť správny pricing – ako na to sme písali v článku “Ako správne nastaviť provízie” a osloviť potenciálnych publisherov či budú mať o to záujem. Ak predávate kabelky, oslovte cieľové portály, kde by ste chceli mať reklamu.
Zámerne píšem “reklamu” a nie bannery. Zabudnite na to, že váš program bude o banneroch. Bannery nefungujú a publisheri ich používať nebudú. Ak chcete bannery, plaťte za kliky alebo zobrazenia. Affiliate je o efektívnych riešeniach pre publishera – teda články, in-text reklamy, galérie, direct mailing … na Dognet.sk sme o tom napísali veľa článkov, stačí sa pozrieť, ako to treba brať z pohľadu publishera.
Postaviť si vlastný program alebo ísť do siete?
Integrácia do siete samozrejme veľa vecí uľahčuje – nemusíte si platiť za software, nemusíte si kampaň nastavovať, riešiť fakturácie s publishermi, helpdesk… Všetko zastreší sieť. Tiež po integrácii získate okamžitý prístup k stovkám publisherov, ktorí môžu ihneď začať vašu kampaň používať.
Pri vlastnom programe je všetko na vás – fakturácie, nastavenie programu, získavanie publisherov – nie je to práca na pár minút, ale desiatky hodín mesačne. Pri vlastnom programe ale získavate voľnosť – všetko si môžete nastaviť samostatne. Stanoviť podmienky, komunikovať. Integrácia do siete prináša niekoľko kompromisných riešení. Vlastná affiliate kampaň umožňuje robiť de facto čo len chcete. Či vám to ale bude fungovať, to je otázne.
Ísť do toho alebo nie?
V prvom rade je treba plne pochopiť výhody CPA kampane a nastaviť pricing tak, aby to bola naozaj vrchná hranica možností. Určite si to štatisticky. Pozrite sa, koľko vás stoja PPC reklamy a koľko musíte vraziť financií do Adwords na 10 konverzií. Hlavne “neskúšajte vodu”.
Následne si spočítajte náklady na čas, ktoré vlastný program bude vyžadovať. Oslovte publisherov a zistíte, či do toho ísť. Alebo napíšte do affiliate siete. Napríklad nám do siete Dognet.sk a hneď vám povieme, aké východiská tam vidíme. Kampaň bez publisherov fungovať nebude. Je na vás, či máte správny produkt a správne odmeňovanie. To je základ úspechu.
Autor článku:
Štefan Polgári, CEO Lead Media
www.leadmedia.sk
sk.linkedin.com/in/polgari/
+421 911 122 199
polgari@leadmedia.sk