• Úvod
  • Guestblogging
  • Reklama
  • Kontakt
Eshopar

Vytvárame eshop cez atomer.sk – ako pracovať s produktmi?

9 marca, 2014 1:36 pm / Leave a Comment / admin

Pokračujeme v našej sérii článkov o budovaní prvého eshopu v systéme atomer.sk. Pozrieme sa na to, ako pracovať s produktmi, na čo klásť dôraz  a naopak na čo si dať pozor.

Celú správu produktov nájdeme v administrácii eshopu pod položkou „E-shop“ -> „Tovar a kategórie“. Pred samotným pridávaním produktov, je však dobré najprv skočiť na správu výrobcov. Je to z dôvodu, že produkty následne môžeme priraďovať jednotlivým výrobcom. Samozrejme nemusíme, no vďaka priradeniu následne vieme nastaviť aj filtrovanie produktov podľa nich, čo okrem prehľadnejšej ponuky pre užívateľa pridáva aj samostatné podstránky pre jednotlivých výrobcov a vieme tak napr. zasiahnuť viac kľúčových slov vo vyhľadávači, či lepšie optimalizovať PPC reklamy.

vyrobcovia - atomer.sk

Tiež je vhodné pred pridaním produktov si nastaviť dodacie doby, kategórie, a špeciálne parametre – aby sme možnosti pre tieto voľby mali pri pridávaní samotných produktov všetky dostupné.

Až po tom, by sme mali prejsť k samotnej správe produktov. Tá je vyriešená veľmi jednoducho a účelne:

produkty atomer.sk

Základný prehľad ponúka okrem klasického zoradenia produktov v tabuľke aj rôzne možnosti filtrácie, zoradenia produktov, farebné označenie špeciálnych stavov produktov (výpredaje, akcie, novinky, …), či dokonca nakonfigurovanie vlastného prehľadu – ak sa vám nejaké položky zdajú zbytočné, alebo by ste tam uvítali iné. Pre prípad potreby je tiež možné zvolený zoznam produktov vyexportovať pre excel a ak si zvolíte patričné moduly, tak aj pre programy skladového hospodárstva.

S celým prehľadom produktov je tak práca rýchla a efektívna – ponúka prakticky všetko, čo môže človek pri spúšťaní eshopu potrebovať.

V detaile produktu je situácia podobná – tiež je prehľadný a dosť intuitívny – vysvetlovať jednotlivé položky je viacmenej zbytočné, čo slúži k čomu, je jasné už pri prvom pohľade.

produkt detail atomer.sk

Celkovo samotná práca s produktami je v atomeri bezproblémová, podobne ako v mnohých iných riešeniach, pričom ale ponúka v niečom aj nadštandardné možnosti, ako napríklad možnosť nastaviť platnosť špeciálnych stavov (napr. výpredaj atď).

Bohužiaľ nech je systém pre správu eshopu a produktov v ňom dobrý ako chce, s tvorbou správneho obsahu, optimalizáciou textov, správnym nastavením kategórií, či dodatočných parametrov sám nespraví nič. Tam už je dôležitý človek a to, ako tieto činnosti sám zvláda.

Pridáme preto aj niekoľko najdôležitejších rád, vďaka ktorým môžete mať produkty v eshope vyriešené lepšie ako väčšina slovenských eshopov.

Rady a tipy – ako na produkty

Tvorte vlastné popisky, vlastný obsah. Skopírovať text od výrobcu, či vášho dodávateľa je síce jednoduché, rýchle a teda aj lákavé, no hlavne ak začínate a váš web je nový, zároveň z veľkej časti aj bezcenné.

Aby ste dosiahli prirodzené pozície vo vyhľadávačoch, musíte mať kvalitný a užitočný obsah, ktorý nik iný nemá. V prípade skopírovaného popisku od dodávateľa máte obsah rovnaký ako aj on. Z pohľadu vyhľadávača tu je potom jeden starý a už známy web (váš dodávateľ) a jeden nový, neznámy, ktorý má navyše obsah skopírovaný z toho starého (je to duplicita a navyše vytvorená neskôr ako pôvodný originál). Ak má potom vybrať, ktorý ukáže vo výsledkoch vyhľadávania skôr … nuž, nováčik s kopírovanými textami to má veľmi ťažké.

Veľkým neduhom väčšiny eshopov sú ale aj nedostatočné, či úplne chýbajúce popisky produktov. Snažte sa preto vždy čo najlepšie popísať v prvom rade produkt samotný a hlavne, mať popisok ku každému produktu. Tu však pozor. Návštevníka ale nezaujímajú marketingové žvásty o výrobcovi, všeobecné sľuby o kvalite, či iná „vata“ (to je zase častý problém tých eshopov, kde si s popiskami prácu dajú).

Buďte struční a konkrétni.

Namiesto frázy ako „produkt je vyrobený z kvalitných materiálov“, použite ak môžete konkrétne fakty ako napr. „produkt je vyrobený z materiálu X, ktorý získal cenu Y“, alebo „produkt vďaka kvalitnému materiálu obstál v testoch X s verdiktom …“.

Zároveň sa snažte držať nepísaného pravidla jednej vety. Každý dôležitý fakt o produkte, nech nezaberá viac priestoru ako jednu vetu. Zbytočne sa nerozpisujte. Namiesto toho že celý odstavec venujete kvalite, venujte jej jednu vetu a tú poriadne nabite informáciami. Ľuďom sa nechce čítať, tak ich do toho nenúťte viac ako je nutné.

Držte stav skladu vždy aktualizovaný. Len máločo vie byť horšou referenciou ako zákazník, ktorý si objedná niečo čo máte podľa webu skladom a následne na to čaká dva týždne. Ak objednávku rovno nezruší, tak minimálne o vás nepovie nič dobré, v horšom prípade vás ohovorí kde bude môcť. To je vec, ktorá vám za pár eur rozhodne nestojí.

Nepreháňajte to s akciami – okrem toho, že zľavy sú zhubnou marketingovou stratégiou, ktorej by ste sa mali radšej vyhnúť, navyše pôsobí veľmi nedôveryhodne, ak pri každom druhom produkte v eshope na návštevníka bliká „zľava“, „akcia“, či „výpredaj“.

Dajte si záležať na obrázkoch. Okrem popiskov je jediným ďalším zdrojom informácií o produkte priamo od predajcu ešte fotka / obrázok daného produktu. Nepoužívajte malé fotky, na ktorých vidieť „nič“. Dajte si námahu a ak dodávateľ fotku produktu neposkytuje, spravte vlastnú. Platí navyše to isté čo pri popiskoch – duplicitný obrázok je menej užitočný ako taký, ktorý je „váš vlastný“.

A pokiaľ môžete, využite multimediálny obsah. Jedno video kde sú predvedené funkcie daného zariadenia, či ukážka jeho spojazdnenia atď, má často väčšiu výpovednú hodnotu ako 1000 slovný popisok. Zároveň si návštevník skôr pustí video, ako by čítal siahodlhé texty. Ak môžete, využite to.

Rád a tipov ohľadom produktov by bolo samozrejme oveľa viac, no týchto niekoľko je asi najpodstatnejších. Ostatným sa u nás ešte niekedy určite povenujeme, či už samostatne, alebo počas predstavovania eshop systému atomer.sk.



Ak sa ti článok páčil, podpor ho na vybrali.sme.sk →

Podobné:

  1. Vytvárame eshop cez atomer.sk – výber modulov
  2. Eshop na mieru vs. opensource eshop
Posted in: Atomer, Eshop na prenájom, Použiteľnosť, Príklady z praxe

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Post Navigation

← Previous Post
Next Post →

Kategórie

  • Affiliate (1)
  • Ako na zákazníkov (9)
  • Atomer (4)
  • Chyby eshopov (6)
  • Eshop a offline svet (6)
  • Eshop na prenájom (4)
  • Marketing (1)
  • Návody (7)
  • Podnikanie (14)
  • Použiteľnosť (7)
  • PPC (2)
  • Príklady z praxe (13)
  • SEO (2)
  • Softvérové riešenia (11)
  • Technická výbava (9)
  • Zákony (1)

Kde hľadať webhosting, alebo VPS?

Dlho sme hľadali kvalitný webhosting pre mnoho našich projektov (okrem iného aj samotný eshopar.sk). A našli sme.

Hostujeme vo WEDOS.CZ, ktorý radi odporúčame aj všetkým ostatným. Za veľmi priateľné ceny dostanete top služby, snáď najlepšiu stabilitu v rámci CZ/SK trhu a non-stop support 24/7.

Odber nových článkov

Vyplňte váš email a budete dostávať oznámenie o nových článkoch hneď po ich publikovaní.

Odporúčame

Knihy o marketingu a manažmente
Stoly, kreslá a zariadenie pre reštaurácie
Magazín o práci z domu
Kvalitné matrace pre poriadny oddych po celodennej práci.

Pridaj sa k nám

Follow @eshopar
© Copyright 2022 - Eshopar
Infinity Theme by DesignCoral / WordPress
Používaním týchto webových stránok súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby a presnejšie zacieliť obsah.Ok Viac info
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Vždy zapnuté
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
ULOŽIŤ A PRIJAŤ