Sociálna sieť google plus zatiaľ u nás iba nastupuje. Okrem mnoho iných nesporných výhod, prináša svoj význam aj v spojitosti s Google AdWords.
Ak používate rozšírenia reklamy, iste ste si všimli v ponuke položku sociálne rozšírenia.
V nastavení zadáte svoju google plus url napr: „https://plus.google.com/+mojastranka“ a kliknete uložiť
V priebehu pár dní prebehne overenie a po schválení sa aktivuje rozšírenie pre sociálne siete.
Zároveň sa vám zobrazí upozornenie :
Pred aktiváciou vášho rozšírenia skontrolujeme, či ste prepojili svoju Google+ Stránku s webovými stránkami.
Rýchla kontrola, ako zistiť či máte prepojené stránky je na vašej google plus stránke. V profilovom okne sa zobrazí vedľa domény ikona, a pri nájazde myškou text: „Prepojená webová lokalita.“
Ako prepojiť google plus stránky, je predmetom iného článku. Avšak poznámka na okraj, ak vašu web stránku nie je možné lokalizovať, teda v profile zadať presnú adresu, sídlo , tak momentálne google plus neumožňuje overenie stránky google plus.
Ak vaša stránka dosiahne nad 100 sledovateľov , tak reklamy v kampani, kde máte toto rozšírenie môžu zobrazovať vaše poznámky zo sociálnych sietí (hodnotenia +1 a sledovateľov vašej Google+ stránky).
No a prečo to má vlastne celé význam?
Ak má konkurencia reklamu na vyššej pozícií, ako je vaša, zobrazuje sa napríklad ako 4 riadková inzercia (ak máte šťastie a nepoužívajú žiadne rozšírenia, tak 3 riadková.)
Zatiaľ čo vaša reklama, s riadkom navyše aj keď sa nachádza na nižšej pozícií pôsobí dominantnejšie. Zaujme aj keď sa nachádza na druhom či treťom mieste.
Riadok obsahuje text :
Stránku MojaStranka.sk sleduje v službe Google+ 309 ľudí
Výhody:
- získavate riadok navyše
- optickým odlíšením zlepšuje výsledky platenej reklamy
- pomáha budovať meno a dôveru, informuje o počte užívateľov danej komunity a pri pohľade na reklamu z „neznámeho eshopu“ robí „eshop, ktorý ľudia poznajú a majú radi“
- väčšina reklám s rozšíreniami sa zobrazuje nad výsledkami vyhľadávania, nie v pravom paneli
- samotná implementácia je veľmi rýchla a bez vysokých nákladov, často s veľmi dobrým efektom
Všeobecne tu ale platila pravidlá google AdWord také ako u iných rozšírení.
Autorka textu, Alena Mižíková sa už siedmym rokom venuje online marketingu a aktívne spolupracuje s viacerými slovenskými eshopmi. Hlavnou náplňou jej práce je hlavne tvorba a optimalizácia PPC kampaní v reklamných systémoch ako AdWords, Facebook ads, či v rôznych porovnávačoch cien. Nájsť ju môžete na Google+, či Facebooku.