• Úvod
  • Guestblogging
  • Reklama
  • Kontakt
Eshopar

Nízke ceny, alebo kvalitné služby?

13 augusta, 2013 4:06 pm / 2 komentáre / admin

Že mantra „musíš mať najnižšiu cenu, inak nepredáš nič“ neplatí, sme si rozobrali už minule. Trošku sa však k téme cien, cenotvorby, ale aj kvality, vrátime.

Všímam si to hlavne na našom trhu, ale možno to tak funguje aj v zahraničí, neviem.

Existujú eshopy, ale aj iné firmy, ktoré majú zaujímavú taktiku podnikania. Nie sú najlacnejšie, skôr naopak – patria medzi najdrahšie. Človek by si teda povedal, že asi daná cena odráža vyššiu kvalitu služby (podpora 24/7, služba bez výpadkov, …), resp. servisu pri vybavovaní objednávky (napríklad rýchle dodanie, alebo dopravu zdarma, …). Bohužiaľ nie je to tak. Nie sú ani kvalitné, či už službami, alebo servisom. Pri porovnaní s konkurenciou v tomto ohľade dosť zaostávajú.

Čím sú teda výnimočné a prečo sa im darí?

Vrážajú obrovské sumy do najrôznejších kreatívnych, ale aj „klasických“ marketingových kampaní. Práve na nich si dávajú fakt záležať.

Je viacmenej jasné, že vyššími cenami zákazníci len dotujú ich silné marketingové kampane. Poskytujú drahé, no nespoľahlivé služby, alebo drahý tovar, ktorý človeku príde značne neskôr ako je sľubované na webe (pričom za toto zdržanie často nemôže ich dodávateľ, ale vlastné logistické procesy, kedy si tovar preposielajú hore dole po pobočkách a skladoch).

Funguje im to. Majú krásne zisky. Zatiaľ.

Bohužiaľ, po istej dobe to ich zákazníci prekuknú. Niektorým je to jedno, no iní veľmi rýchlo skončia u konkurencii.

Keď zákazníci totiž prídu na to, že kvalita služby, či servisu pri predaji nezodpovedá danej vysokej cene, buď prejdú k niekomu lacnejšiemu, alebo k niekomu rovnako drahému, no zo značne lepšími službami. A už sa nevrátia. Nikdy. Právom sa totiž cítia oklamaní.

Je to cesta ako robiť biznis a bohužiaľ aj tak trochu aj smutný dôkaz toho, že nízka cena naozaj nie je tá jediná cesta ako predávať, rovnako ako ani kvalitná služba či servis.



Ak sa ti článok páčil, podpor ho na vybrali.sme.sk →

Žiadne podobné články sa nenašli.

Posted in: Ako na zákazníkov, Podnikanie, Príklady z praxe

2 Thoughts on “Nízke ceny, alebo kvalitné služby?”

  1. Albert Zweistein on 22 marca, 2014 at 7:56 am said:

    „Poskytujú drahé, no nespoľahlivé služby, alebo drahý tovar, ktorý človeku príde značne neskôr ako je sľubované na webe“ = to je úplný nezmysel neviem kde autor k tomu prišiel. Spustiť kreatívnu drahú reklamnú kampaň na NEKVALITNÉ produkty a služby 🙂 je nerentabilné, a žiadny podnikateľský subjekt ktorý má dostatok financií na SKUTOČNÚ reklamnú kampaň nebude konať takto nezmyselne tým skôr že v ére sociálnych sietí a navzájom komunikujúcich zákazníkov by sa to okamžite roznieslo po celej cieľovej skupine. Bol by som rád keby autor článku uviedol aspoň dva-tri overiteľné príklady z praxe (teda drahé kreatívne reklamné kampane propagujúce nekvalitné služby a produkty) na podporu tohto svojho tvrdenia 🙂

    Reply↓
    • admin on 22 marca, 2014 at 10:53 am said:

      Autor k tomu prisiel praxou. Menovat by som mohol, susenost mam taku aktualne s dvomi silno propagovanymi „spickami“ v ich odbore, ale predpokladam ze sa najde aj viac – konkretne menovat nejdem, o nejake nasledne natahovacky s ich pravnikmi nestojim. O tom ze tak nejaky podnikatelsky subjekt konat nebude – bohuzial je to omyl. Konaju tak. Prave ten marketing im to cele kompenzuje a ludia su aj vdaka nemu ochotni im tieto veci casto prepacit. Budovanie lovebrandu ma svoje vyhody, okrem ineho aj taketo.

      Reply↓

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Post Navigation

← Previous Post
Next Post →

Kategórie

  • Affiliate (1)
  • Ako na zákazníkov (9)
  • Atomer (4)
  • Chyby eshopov (6)
  • Eshop a offline svet (6)
  • Eshop na prenájom (4)
  • Marketing (1)
  • Návody (7)
  • Podnikanie (14)
  • Použiteľnosť (7)
  • PPC (2)
  • Príklady z praxe (13)
  • SEO (2)
  • Softvérové riešenia (11)
  • Technická výbava (9)
  • Zákony (1)

Kde hľadať webhosting, alebo VPS?

Dlho sme hľadali kvalitný webhosting pre mnoho našich projektov (okrem iného aj samotný eshopar.sk). A našli sme.

Hostujeme vo WEDOS.CZ, ktorý radi odporúčame aj všetkým ostatným. Za veľmi priateľné ceny dostanete top služby, snáď najlepšiu stabilitu v rámci CZ/SK trhu a non-stop support 24/7.

Odber nových článkov

Vyplňte váš email a budete dostávať oznámenie o nových článkoch hneď po ich publikovaní.

Odporúčame

Knihy o marketingu a manažmente
Stoly, kreslá a zariadenie pre reštaurácie
Magazín o práci z domu
Kvalitné matrace pre poriadny oddych po celodennej práci.

Pridaj sa k nám

Follow @eshopar
© Copyright 2021 - Eshopar
Infinity Theme by DesignCoral / WordPress
Používaním týchto webových stránok súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby a presnejšie zacieliť obsah.Ok Viac info
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Vždy zapnuté

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Non-necessary

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.

SAVE & ACCEPT