• Úvod
  • Guestblogging
  • Reklama
  • Kontakt
Eshopar

Eshopy, máte svoj blacklist?

22 júla, 2013 4:17 pm / 5 komentárov / admin

napis blacklistObchodník prevádzkujúci eshop, má zo zákona povinnosť vyhovieť požiadavke zákazníka na vrátenie tovaru o siedmych dní od kúpy (resp. prebratia tovaru zákazníkom) bez udania dôvodu. Táto povinnosť väčšinou problém nepredstavuje, no ako všade, nájdu sa špekulanti.

Opíšem konkrétny príklad.

Pán X má blog kde chce písať recenzie (dajme tomu že o hardvéri).  Keďže zatiaľ nemá žiadnu vábivú návštevnosť a vlastne ani obsah, zadarmo mu na recenziu pravdepodobne žiadny kúsok hardvéru nik nedá.

Namiesto toho, aby spravil niekoľko prvých recenzií na to, čo už má doma, sa rozhodne pre iný postup. Vie, že zo zákona môže do siedmych dní vrátiť tovar objednaný cez internet bez udania dôvodu späť a predajca je povinný vrátiť mu jeho peniaze.

Naškudlí teda danú sumičku, objedná, pár dní strávi testovaním a následne obratom pošle tovar späť predajcovi so žiadosťou o vrátenie peňazí. Recenzia je napísaná, návštevnosť blogu rastie, svoje peniaze má späť a navyše sa nejaké to euríčko sa prikotúľa aj z reklamy, prípadne nejakých affiliate odkazov, ktoré na blog stihol zavesiť. Hurá objednať ďalší kúsok hardvéru a postup zopakovať.

Zdá sa vám to nereálne? Bohužiaľ aj toto sa u nás deje.

Veľký eshop, ktorý už dlhšie pôsobí na trhu, s tým veľký problém mať nebude. Jeho zisk ani existenciu to neohrozí, aj napriek tomu, že „použitý“ tovar už nepredá za plnú cenu.

Čo však tie menšie? Tie čo nemajú skladové zásoby (hlavne tých drahších produktov), s prevádzkou ešte len začínajú a každé euro by najradšej hneď otočili napríklad do marketingu, aby sa čo najskôr rozbehli. Tie môžu mať s daným počínaním celkom problém.

Je preto hlavne v začiatkoch dobré na podobné ťažkosti myslieť dopredu a prispôsobiť im aj svoje obchodné podmienky – vyhradiť si právo na storno objednávky zo strany eshopu za určitých podmienok. Zákon sa dodržiavať musí a teda ak chce zákazník naozaj tovar vrátiť, obchodník to proste musí akceptovať. Nemusí však akceptovať každú objednávku.

Je tak možné sa tomu do budúcna vyhnúť. Vybudovať si „blacklist“ – zoznam zákazníkov špekulantov, ktorým už ďalšiu objednávku proste odmietnete, kvôli ich rizikovému profilu (či zvoliť metódu jeden/dva/tri krát a dosť, je už na vás).

Nespraví to z vás možno hneď v úvode najobľúbenejšieho predajcu, no neskončíte ani ako lacná požičovňa a sklad použitého tovaru.

Ak už máte svoj blacklist, či skúsenosť s podobnými zákazníkmi, smelo sa o ne podeľte v komentároch.

P.S.: Aby nedošlo k nejakému honu na čarodejnice – čo sa týka väčšiny blogerov, ktorí už píšu recenzie dlhšie, tí fungujú väčšinou tak, že recenzujú to čo si sami kúpia a mienia to aj používať, alebo daný tovar dostanú na recenziu priamo od predajcu/výrobcu po dohode na spolupráci, práve výmenou za recenziu. Čím ďalej tým viac prevádzkovateľov eshopov si totiž silu blogerov uvedomuje a práve tento spôsob spolupráce im dokonca sami ponúkajú.



Ak sa ti článok páčil, podpor ho na vybrali.sme.sk →

Žiadne podobné články sa nenašli.

Posted in: Ako na zákazníkov, Podnikanie, Príklady z praxe

5 Thoughts on “Eshopy, máte svoj blacklist?”

  1. Matej Pilát on 30 júla, 2013 at 1:43 pm said:

    Ja mam eshop tri roky a doteraz som potrebu blacklistu nemal. Zakaznik moze vratit tovar do 7mich dni (aj ked ja beriem spat do 14) a proste to neriesim, to je riziko podnikania… Ako obcas sa najde zakaznik vysierac, ale zas, ze by zakaznik mal v ruke az take paky, to nie – koniec koncov jeho peniaze mam na ucte ja

    Reply↓
    • admin on 30 júla, 2013 at 2:07 pm said:

      Zakon je zakon, a to ze zakaznikove peniaze su inde z nich nerobi rukojemnika 🙂

      Kazdopadne, gratulujem k slusnym a poctivym zakaznikom a zelam nech sa ziadny spekulant este dlho neobjavi 🙂 Nie kazdy ma take stastie.

      Reply↓
  2. Matej Pilát on 1 augusta, 2013 at 11:34 am said:

    To bolo skor myslene v tom vyzname s tymi peniazmi, ze lehota na vratenie penazi je 15 dni, takze je pre zakaznika rozdiel ci mu pridu hned, alebo az za 15 dni. A pokial fakt je to vysierac, tak v zmysle zakona mu muze byt uctovany poplatok za navratenie tovaru do povodneho stavu. Co teda neriesim, lebo logicky, zakaznik pride na to, ze mu tovar nevyhovuje az ked ho odskusa. Ale zakonna moznost ako mu znizit ciastku, ktoru mu vratim tam je.

    Nehovoriac o tom, ze zakaznik je v prirodzenom strese, lebo jeho peniaze mam ja – aj ked mu ich musim samozrejme vratit, ale je x pripadov eshopov aj vacsich, kde to nie vzdy ide tak ako ma.

    To len na doplnenie, som rad za svojich pohodovych zakaznikov 🙂

    Reply↓
  3. Erika on 24 februára, 2015 at 12:16 pm said:

    Ja mam opacny problem: co robit, ak som si cez eshop objednala saty, nesadli, poslala som ich naspat, su 3.tyzden na poste a prevazdkovatel sa stratil – neodpisuje na maily, vsetky 3 telefony ma vypnute. Nejde o malu sumu, saty stali vyse 100 eur.. viete mi poradit?

    Reply↓
    • admin on 24 februára, 2015 at 2:00 pm said:

      bohuzial nemame ako pomoct. skuste sa obratit na prislusny organ dozoru, tj. SOI pre dany okres/kraj kde je firma, ci prevadzkovatel registrovany.

      Reply↓

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Post Navigation

← Previous Post
Next Post →

Kategórie

  • Affiliate (1)
  • Ako na zákazníkov (9)
  • Atomer (4)
  • Chyby eshopov (6)
  • Eshop a offline svet (6)
  • Eshop na prenájom (4)
  • Marketing (1)
  • Návody (7)
  • Podnikanie (14)
  • Použiteľnosť (7)
  • PPC (2)
  • Príklady z praxe (13)
  • SEO (2)
  • Softvérové riešenia (11)
  • Technická výbava (9)
  • Zákony (1)

Kde hľadať webhosting, alebo VPS?

Dlho sme hľadali kvalitný webhosting pre mnoho našich projektov (okrem iného aj samotný eshopar.sk). A našli sme.

Hostujeme vo WEDOS.CZ, ktorý radi odporúčame aj všetkým ostatným. Za veľmi priateľné ceny dostanete top služby, snáď najlepšiu stabilitu v rámci CZ/SK trhu a non-stop support 24/7.

Odber nových článkov

Vyplňte váš email a budete dostávať oznámenie o nových článkoch hneď po ich publikovaní.

Odporúčame

Knihy o marketingu a manažmente
Stoly, kreslá a zariadenie pre reštaurácie
Magazín o práci z domu
Kvalitné matrace pre poriadny oddych po celodennej práci.

Pridaj sa k nám

Follow @eshopar
© Copyright 2022 - Eshopar
Infinity Theme by DesignCoral / WordPress
Používaním týchto webových stránok súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby a presnejšie zacieliť obsah.Ok Viac info
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Vždy zapnuté
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
ULOŽIŤ A PRIJAŤ