• Úvod
  • Guestblogging
  • Reklama
  • Kontakt
Eshopar

Chyby eshopov: tovar ktorý už nie je v predaji

19 júna, 2013 10:44 am / Leave a Comment / admin

Jednou z častých chýb eshopov je, že majú stále v ponuke tovar, ktorý už je vypredaný a ďalšie kusy nebudú, resp. ktorý už nie je v predaji a ani nebude.

K tomuto javu dochádza z rôznych príčin, no najčastejšie sú dve:

A) Obsluha nestíha obhospodarovať príliš širokú ponuku

Pokiaľ je dôvodom tento problém, majiteľ eshopu by mal zauvažovať buď nad rozšírením tímu, alebo zmenšením ponuky tovaru v eshope.

B) Obchodník si je vedomý toho že tovar už nebude, no napriek tomu ho chce nechať v ponuke

Dôvody môžu byť rôzne. Od tých, kedy majiteľ len chce aby bolo vidieť, že tovar mal aj on, až po tie kedy si myslí, že to prospieva návštevnosti, resp. ak je tovar obľúbený a daná podstránka s ním dosahuje pekné priečky vo vyhľadávačoch, tak nechce prísť o návštevníkov.

Oba dôvody sú chybné. Väčšinou to človeka ktorý na takú podstránku príde, totiž len naštve.

Návštevník má prakticky niekoľko možností čo na danej podstránke spraví:

  1. Ak som tovar hľadal v googli a dostal som sa na danú podstránku, pravdepodobne idem po danom konkrétnom tovare a jeho nedostupnosť ma tak rovno vedie k zatvoreniu okna – obchodník nepredá, len naštve návštevníka, ktorý sa nie len že nestane zákazníkom, ale navyše znechutene odíde.
  2. Ak som tovar hľadal v eshope, či už v kategórii, na hlavnej stránke, alebo pomocou filtrácie pri pátraní po produkte ktorý by som chcel – ten tovar už nie je, takže ho tak či tak nakúpim. Jediný efekt ktorý to bude mať je, že ma to v závislosti na čase za aký si všimnem že produkt už nie je a nebude, odídem buď viac, či menej naštvaný. V závislosti na tom, či ma parametre produktu zaujali odídem buď späť do filtrácie/kategórie, alebo rovno preč, googliť či ten super produkt, na ktorý ma daný eshop práve spracoval, nemajú inde aj skladom.
  3. Bonusová možnosť je, že stav si nevšimnem vôbec, alebo ho ignorujem. Vtedy objednám a následne sa stresujem ako ja a tak aj majiteľ eshopu, lebo mi musí vysvetlovať že tovar už nie je. Toto „nedá sa, už nie je“ sa mi zapíše do pamäte a nabudúce už pravdepodobne budem hľadať inde, kde mi pol dňa po objednávke nezavolajú, alebo nenapíšu email že som objednával zbytočne.

Podstránka s daným, už nedostupným tovarom bez vidiny jeho ďalšieho predaja vedie len k naštvanému zákazníkovi, resp. k zníženiu jeho trpezlivosti. To za umelé a bezvýznamné zvýšenie návštevnosti nestojí.



Ak sa ti článok páčil, podpor ho na vybrali.sme.sk →

Žiadne podobné články sa nenašli.

Posted in: Chyby eshopov, Použiteľnosť, Príklady z praxe

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Post Navigation

← Previous Post
Next Post →

Kategórie

  • Affiliate (1)
  • Ako na zákazníkov (9)
  • Atomer (4)
  • Chyby eshopov (6)
  • Eshop a offline svet (6)
  • Eshop na prenájom (4)
  • Marketing (1)
  • Návody (7)
  • Podnikanie (14)
  • Použiteľnosť (7)
  • PPC (2)
  • Príklady z praxe (13)
  • SEO (2)
  • Softvérové riešenia (11)
  • Technická výbava (9)
  • Zákony (1)

Kde hľadať webhosting, alebo VPS?

Dlho sme hľadali kvalitný webhosting pre mnoho našich projektov (okrem iného aj samotný eshopar.sk). A našli sme.

Hostujeme vo WEDOS.CZ, ktorý radi odporúčame aj všetkým ostatným. Za veľmi priateľné ceny dostanete top služby, snáď najlepšiu stabilitu v rámci CZ/SK trhu a non-stop support 24/7.

Odber nových článkov

Vyplňte váš email a budete dostávať oznámenie o nových článkoch hneď po ich publikovaní.

Odporúčame

Knihy o marketingu a manažmente
Stoly, kreslá a zariadenie pre reštaurácie
Magazín o práci z domu
Kvalitné matrace pre poriadny oddych po celodennej práci.

Pridaj sa k nám

Follow @eshopar
© Copyright 2022 - Eshopar
Infinity Theme by DesignCoral / WordPress
Používaním týchto webových stránok súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby a presnejšie zacieliť obsah.Ok Viac info
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Vždy zapnuté
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
ULOŽIŤ A PRIJAŤ