Jednou z častých chýb eshopov je, že majú stále v ponuke tovar, ktorý už je vypredaný a ďalšie kusy nebudú, resp. ktorý už nie je v predaji a ani nebude.
K tomuto javu dochádza z rôznych príčin, no najčastejšie sú dve:
A) Obsluha nestíha obhospodarovať príliš širokú ponuku
Pokiaľ je dôvodom tento problém, majiteľ eshopu by mal zauvažovať buď nad rozšírením tímu, alebo zmenšením ponuky tovaru v eshope.
B) Obchodník si je vedomý toho že tovar už nebude, no napriek tomu ho chce nechať v ponuke
Dôvody môžu byť rôzne. Od tých, kedy majiteľ len chce aby bolo vidieť, že tovar mal aj on, až po tie kedy si myslí, že to prospieva návštevnosti, resp. ak je tovar obľúbený a daná podstránka s ním dosahuje pekné priečky vo vyhľadávačoch, tak nechce prísť o návštevníkov.
Oba dôvody sú chybné. Väčšinou to človeka ktorý na takú podstránku príde, totiž len naštve.
Návštevník má prakticky niekoľko možností čo na danej podstránke spraví:
- Ak som tovar hľadal v googli a dostal som sa na danú podstránku, pravdepodobne idem po danom konkrétnom tovare a jeho nedostupnosť ma tak rovno vedie k zatvoreniu okna – obchodník nepredá, len naštve návštevníka, ktorý sa nie len že nestane zákazníkom, ale navyše znechutene odíde.
- Ak som tovar hľadal v eshope, či už v kategórii, na hlavnej stránke, alebo pomocou filtrácie pri pátraní po produkte ktorý by som chcel – ten tovar už nie je, takže ho tak či tak nakúpim. Jediný efekt ktorý to bude mať je, že ma to v závislosti na čase za aký si všimnem že produkt už nie je a nebude, odídem buď viac, či menej naštvaný. V závislosti na tom, či ma parametre produktu zaujali odídem buď späť do filtrácie/kategórie, alebo rovno preč, googliť či ten super produkt, na ktorý ma daný eshop práve spracoval, nemajú inde aj skladom.
- Bonusová možnosť je, že stav si nevšimnem vôbec, alebo ho ignorujem. Vtedy objednám a následne sa stresujem ako ja a tak aj majiteľ eshopu, lebo mi musí vysvetlovať že tovar už nie je. Toto „nedá sa, už nie je“ sa mi zapíše do pamäte a nabudúce už pravdepodobne budem hľadať inde, kde mi pol dňa po objednávke nezavolajú, alebo nenapíšu email že som objednával zbytočne.
Podstránka s daným, už nedostupným tovarom bez vidiny jeho ďalšieho predaja vedie len k naštvanému zákazníkovi, resp. k zníženiu jeho trpezlivosti. To za umelé a bezvýznamné zvýšenie návštevnosti nestojí.