Ak plánujete spustiť nový e-shop nieste prvý ani posledný človek čo do toho ide :). Keď som nad tým uvažoval ja, hľadaním čo všetko musím spraviť som zabil niekoľko dní. Preto Vám sem prikladám aspoň stručný „to-do“ zoznam. Verím, že niekomu pomôže.
Pred tým, ako eshop spustíte resp. ako ho začnete pripravovať, by ste mali mať vyriešené hlavne:
- čo chcete predávať (zistiť po čom je dopyt, analyzovať trh či ho už niekto neovláda a ak áno či je tu priestor pre konkurenciu, …),
- dodávateľa / dodávateľov (zjednať čo najlepšie ceny a podmienky dodania čo je hlavne na začiatku problém),
- vyriešiť logistiku (sklad tovaru, distribučné kanály),
- pripraviť si financie na úvodné náklady (minimálne na nákup toho najžiadanejšieho tovaru aby bol skladom),
- zvoliť správnu doménu / názov eshopu / názov firmy,
- založiť firmu (resp. získať živnostenský list).
Potom si vyberte spôsob vytvorenia eshopu. Možnosti sú:
- eshop na mieru,
- open-source (voľne dostupné programy),
- prenájom.
Až po úspešnom nahodení e-shopu prichádza tá pravá „zábava“ vo forme:
- napĺňania e-shopu produktami,
- vybavovania objednávok,
- propagácii